lördag 7 mars 2009

Från början

Otto finns inte. Otto är en dröm som började för minst tio år sedan när jag som liten tjej ville ha ett husdjur och mina föräldrar sa nej. Nej var ett befogat svar eftersom min mamma är allergisk mot pälsdjur, och till slut fick jag ett akvarium. Det var ju roligt så länge det varade, men det är förvånansvärt svårt att kela med fiskar. Jag grejade med dessa fiskar hit och dit och matade och flyttade till byttor medan jag städade akvariet och höll på en massa. Under ett stort städningspådrag sprack ena sidan på akvariet och då var det slut på den delen av mitt liv.

Jag har alltid läst stora mängder böcker. Det har ändrats när jag på senare år har börjar läsa på universitet, men intresset finns där. Hundböcker har funnits med i repertoaren väldigt länge. De enda hundböcker jag inte läst har varit böcker om speciella hundraser. Det har inte intresserat mig eftersom jag länge vetat att hund var en omöjlighet.
Men så flyttade jag hemifrån, till egen lägenhet där husdjur visserligen inte var tillåtet, men idén vaknade ändå. Att jag är tillräckligt gammal för att ta ett sådant beslut utan att fråga mamma och pappa om lov.

Nu bor jag i en lägenhet där det är tillåtet med husdjur, tillsammans med en man som föredrar katter. Jag sitter dagligen och surfar på blocket och kollar vilka nya hundanonnser som finns ute. Vi har till och med varit och hälsat på en uppfödare, men jag är mycket tveksam till att det blir en valp därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar