tisdag 31 mars 2009

Inte bara hundar...

Vet inte om jag tidigare nämnt vad det är jag pluggar till. Jag går ett program som jag stormtrivs med och det kommer verkligen bli roligt att vara färdigutbildad och få pröva mina vingar på arbetsmarknaden. Dock är jag inte färdig förrän våren 2010. Jag läser till Miljövetare, ett ämne som ligger väldigt mycket i tiden och som förhoppningsvis kommer få en större marknad än vad det har i dag och integreras i alla aspekter av företag, samhälle och privatliv.
Jag gör mitt bästa med de förutsättningar jag har för att vara en förebild inom miljöarbete, men det är ju inte så himla enkelt. En stor del i detta är dock att hitta miljövänliga val när det gäller personlig hygien, en front dit miljöfokuset inte riktigt nått än.
Sen december sköter jag mitt hår enligt balsammetoden, vilket de mår helt suveränt av! Man säger hejdå till schampo och tvättar endast med balsam. Man undviker därmed också alla ämnen som ett balsam inte klarar av att tvätta ur håret, exempelvis mineraloljor och silikoner. Dock är det fruktansvärt svårt att hitta bra hud- och hårvårdsprodukter utan dessa ingredienser, vilket har gjort att jag idag sitter och rör i en blandning av bivax, sheasmör och tistelolja. Denna salva ska bli min nya hudkräm. Just nu är det ganska spännande för jag följer inte riktigt nåt recept utan har gissat lite och smält ihop allting. Får väl se om den blir bra eller om jag behöver smälta om den. Har använt svenskt bivax och det luktar så himla gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar