måndag 27 april 2009

Lite som att vara gravid kanske?


Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men den senaste veckan har jag nog vart lite lätt gravid ändå. Eller nåt åt det hållet. Jag och sambon har nämligen besökt varenda zoohandel i stan och letat efter prylar till Otto. Det har funderats och diskuterats och massa hit och dit, men tillslut har vi det mesta som en hundägare behöver. Det som saknas är väl mat, men det tar vi och bestämmer hur vi gör med när vi ser vilken sort vi får med från uppfödaren. Värst av allt är nog försäkringsfrågan, för självklart ska lille underverket vara försäkrad. Men det finns ett gäng bolag att välja mellan och alla har olika självrisker och premier. Man blir nästa snurrig av att titta på sånt här. Det lutar dock mot Agria även om dom är dyrast, men inget är spikat än.

Ser väldigt mycket fram emot att få sätta mig i bilen på fredag och köra de 35 milen till Bollnäs för att hämta hem vår lille huligan. Det blir en valpsommar, och förhoppningsvis en riktigt bra en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar