söndag 31 maj 2009

Åksjuk


Ja, att lille Otto-bus var åksjuk visste vi ju redan från början efter turen från Bollnäs och hem. Men igår nådde det hela till nya nivåer. Vi skulle till Munkfors för att fira N's farmor som fyllt år och gjorde en tur till sommarstugan på vägen. Stackars Otto spydde upp hela maginnehållet när jag lyfte honom ur bilen vid sommarstugan. Snacka om att man fick ågren då när vi visste att vi inte bara skulle åka längre, vi skulle ju hem igen sen också.
Kan ju berätta att Otto på alla sina bilresor hittills legat på eget säte eftersom jag och N trott att han säkert mår bättre av att se ut. Men när vi åkte buss förra helgen så låg han på golvet och mådde inte illa. Så på vägen hem från Munkfors testade vi den teorin och Otto åkte mellan N's fötter på golvet i framsätet. Och se på fan, hunden dreglade knappt nåt och spydde inte heller när vi kom hem.
Vi ska till veterinären på måndag, så jag måste skriva en lista med alla frågor jag har. Det är ju så att det där med avmaskning är något jag inte fattat, så det hoppas jag få förklarat för mig, bland annat. Och för att klargöra, Otto är inte dålig, vi fick en tid i Ulvsby för att jag vill ha recept på kortison mot ormbett och sånt skriver de inte ut över telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar