tisdag 27 oktober 2009

En födelsedag och en extra timme av oljud

Först och främst: Vår lille skrutt har fyllt ett år!! *fanfar*
Födelsedagen gick ganska obemärkt förbi eftersom matte har en hemtenta, och därmed inte har tid att vara extra rolig för Otto. Vi får göra det en annan dag istället. Dock fick han älgben att gnaga på så han klagade inte direkt.

Sedan har jag upptäckt att Otto inte riktigt hängt med nu när vi ställde om klockan i helgen. Han börjar nämligen tjuta efter husse en hel timme innan husse kommer hem från jobbet. Vilket ju är den tiden husse kom hem när vi hade sommartid, men såhär på normaltiden så har ju saker och ting förskjutits en timma. Och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det lilla uppskruvade odjuret, har försökt med det mesta. Om man sysselsätter honom en stund (ex tränar lite tricks) så funkar det för stunden men så fort man är klar så är han tillbaka där vi var innan. Inga leksaker är intressanta, inget tugg är roligt. Han bara springer fram och tillbaka och piper och skäller och verkar allmänt stressad och orolig. Och så fort husse kommit hem och Otto fått hälsa så går han och lägger sig och somnar direkt. Snälla kom med tips med vad jag ska hitta på för jag blir knäpp!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Prova med att husse kommer på lite olika tider ett tag, så vet han aldrig villken tid han kommer, och han blir nog lite lugnare.
    Krama honom från mig.

    Robert "skåningen i Bollnäs".

    SvaraRadera