söndag 8 november 2009

Otto på Tupperwareparty

Det är ju så här skojigt att min kära svärmor säljer Tupperware, och när hon skulle ha party hos Å&E så följde vi med. Å&E har nämligen två fyrbenta damer och jag tyckte att det umgänget kunde vara nyttig social träning för Otto. Och tro mig, det var det. Å&E har nämligen inhägnad tomt, så när vi kom dit var det i stort sett bara att hiva in Otto osså var leken igång. Kan ju tillägga att hundarna träffats förut. Och jäklar vilken lek det blev. Soya, som är en finsk lapphund, var den som var mest aktiv med Otto i lekandet, men Tova, som är någon slags strävhårig basset som de brukar jaga rådjur med, var mera som en gammal dam som tittade på. Dock är ingen av damerna speciellt gamla, båda är cirkus fem år.
Otto hade hur som helst skitkul och var dödstrött när vi kom hem. Här bjuder jag på lite bilder:





Det är jobbigt på demo, Otto tröttnade på att ränna runt och somnade under bordet.











Tova spanar i soffan.












Det är sanslöst otacksamt att försöka fota en svart hund med kass mobilkamera, men jag försökte iaf. Detta är Soya.







Det är dessutom helt hopplöst att lyckas fånga två hundar på samma bild, men jag försökte iaf =P







Och just det, vi var ju till veterinären för Ottos 1-års vaccination och kollade då även statusen på Otto gällande patellaluxation. Han har grad 0 på höger och grad 1 (medialt) på vänster. Som jag fick det förklarat för mig av vår veterinär så lär det inte påverka honom i vardagen, vilket ju är det viktigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar